INSTITUT
PENDIDIKAN GURU KAMPUS IPOH
PENTAKSIRAN KERJA KURSUS
(JADUAL SPESIFIKASI TUGASAN, SOALAN
TUGASAN DAN PANDUAN PEMARKAHAN)
TAHUN AKADEMIK: 2017
Program :
|
PISMP
|
Semester /
Tahun:
|
1 / 2017
|
Nama Kursus :
|
Penyelidikan
Tindakan I
|
Ambilan:
|
Januari, Julai 2014
|
Kod:
|
PKU3133
|
Kumpulan:
|
N1, P2
|
Tugasan
|
Tarikh Mula
|
Tarikh Hantar
|
Jam Pebembelajaran
|
1. Penulisan Esei (Proposal)
|
13
|
Disediakan oleh Pensyarah / Penyelaras Kursus
|
Disahkan oleh Ketua Jabatan
|
||
Nama: Dr. Mohd Anuar bin Abdullah
Tanda tangan:
Tarikh:
|
Nama: Zulkufli bin Mahayudin
Tanda tangan:
Tarikh:
|
||
INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS IPOH
JADUAL SPESIFIKASI TUGASAN PROJEK
JABATAN :
ILMU PENDIDIKAN
KOD DAN NAMA KURSUS : PKU3133 Penyelidikan Tindakan I
KUMPULAN :
N1 , P2
SEMESTER :
1/2017
TARIKH MULA
|
2 FEBRUARI 2017
|
TARIKH HANTAR
|
10 MAC 2017
|
Hasil Pembelajaran Tugasan:
1. Menghasilkan
satu kertas cadangan penyelidikan tindakan dengan merujuk kepada pelbagai
sumber serta mengambil kira etika dalam penyelidikan. (C6, A5, PLO6, PLO8, LL2, EM2)
|
Objektif Projek
1. Menjelaskan kaedah
penyelidikan dalam pendidikan
2. Menerangkan aspek
asas penyelidikan termasuk jenis penyelidikan dalam pendidikan, reka bentuk
kajian, prosedur dan etika.
3. Menganalisis
isu-isu dalam pendidikan yang boleh dikaji melalui penyelidikan tindakan
SPESIFIKASI
TOPIK
|
TUGASAN
|
WAJARAN
|
ASPEK / KRITERIA PENILAIAN
|
1. Penyelidikan
tindakan
2. Reka bentuk
penyelidikan
3. Penyelidikan
Tindakan:
Rancangan dan cadangan
•
Konteks
•
Fokus / aspek amalan bagi penambahbaikan
•
Soalan kajian
•
Sumber literatur
•
Peserta kajian
•
Merancang pelan tindakan
•
Melaksana pelan tindakan
•
Mengumpul data
•
Refleksi: Analisis dan huraian data
•
Jadual kerja
•
Perbelanjaan
•
Sumber rujukan
Penyelidikan
Tindakan: Kaedah Pengumpulan Data
·
Pemerhatian: Pemerhati, peserta-pemerhati, peserta
·
Analisis Dokumen:
Data berbentuk dokumen
Temu bual: Temu bual berstruktur, semi-struktur, tidak berstruktur
|
TUGASAN:
PENULISAN ESEI
- Secara individu anda dikehendaki memahami, memilih
dan menyelidiki isu di sekolah serta merangka satu kertas cadangan kajian
tindakan.
|
70 %
|
Kriteria
Penilaian Penulisan Kertas Cadangan:
•
Fokus / aspek amalan bagi penambahbaikan
•
Soalan kajian
•
Sumber literatur
•
Peserta kajian
•
Merancang pelan tindakan
•
Melaksana pelan tindakan
•
Mengumpul data
•
Refleksi: Analisis dan huraian data
•
Jadual kerja
•
Perbelanjaan
|
RUBRIK PEMARKAHAN (PENULISAN ESEI) 25%
WAJARAN
|
PERINCIAN
|
Amat Cemerlang
60 – 70 %
|
·
Melebihi
keperluan jumlah senarai rujukan.
|
Cemerlang
50 - 59%
|
|
Kepujian
40 – 49 %
|
|
Lulus
30 – 39 %
|
|
Gagal
0 – 29 %
|
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan